thorslynn.blogg.se

Livet! Med allt vad det innebär...

Skvallertidningar :)

Publicerad 2013-08-08 12:23:12 i Allmänt,

Läser med stor förtjusning, många fnysningar och en stor portion skepticism Svensk Damtidning. Trevlig förströelse och fina bilder, lite kungliga reportage och en oerhörd massa dravel om kändisar hit och dit.
Det värsta är att jag känner inte igen hälften längre. Eller vaddå värsta? Vem bryr sig egentligen? Men det är bara det att det accelererar så snabbt med utbudet inom mediavärlden. Förr var det ett gäng skådisar som livligt frekventerades i de flesta filmer och tv serier. Nu dyker det ständigt upp serie på serie, film efter film i det ständiga mediabruset. Nya talanger med Hollywooddrömmar och alltid märkligt lika Barbie.
Tidningen visar en smal skönhet som är ungefär 180 cm lång och väger 40 kilo, med bländande vita tänder och utstyrd i det senaste hippa inom mode. Och jag har ingen aning om vem det är.. Oftast står det NYA STJÄRNSKOTTET och STJÄRNAN FRÅN...jaha ja, jag vet som sagt ingenting om vem det är. Jag är väl mossig och inte för jag bryr mig, men ibland känner jag mig totalt ovetande om vad som händer i Glamourvärlden.
Vimmelsidorna brukar vara roligast att titta på och man blir inte lite förtjust och full i skratt när samma personer som var med i Damernas Värld på 70-talet fortfarande är med och ler och dricker vin, chica som aldrig förr. TIdens tand har inte gnagt ett dugg och de måste vara konserverade av allt vin. Tänk om man anammat deras hälsotips: Yoga, mycket sömn, massor med vatten (jo jag ser det i glasen...) och färska grönsaker...Och så glömmer de det viktigaste: En fet plånbok, mycket bra plastikkirurg och tandläkare!
En miljardär som hängt med sen Play Boy-tiden på 70-talet (förmodligen leker han det än) har bytt fruar påfallande ofta och de blir yngre och vackrare i takt med att de byts ut. Ta honom för pengar?! Neeej, kära någon det är naturligtvis den stora KÄRLEKEN som slagit till! Vilken tur att kärleken slog till just då, med honom miljardär och allting...
Den miljardären fyllde nyss ett antal jämna år och bjöd med sina närmaste 200 vänner på en kryssning i Medelhavet. Närmaste 200? Hur närma kan man vara med 200 stycken? Sitta i förtroliga samtal med och avsluta med: Men säg ingenting...Hur stor är chansen/risken att de inte säger det till någon annan inom den trängre bekantskapskretsen om de närmaste är 200? Jag får knappt ihop "närmaste vänner" på fingrarna. Vänner har man många, men närmaste? Inte fasen är de 200 i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thorslynn/Marie

Kock, trebarnsmamma, fyra kissemissars matte, operaälskare, champagne- och pralinfreak, cykelentusiast, resefantast, livsnjutare och Ölands självutnämnde ambassadör och mer därtill. Välkommen in i min kåserivärld! Hopps Du finner den trevlig och värd att lägga lite tid på

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela