thorslynn.blogg.se

Livet! Med allt vad det innebär...

Och så fångar vi lördagen!

Publicerad 2013-08-10 11:02:00 i Allmänt,

Idag är första dagen på resten av mitt liv, som det heter!

Efter grundning med limpa, leverpastej, inlagd gurka, kaffe (nymalet från Böda Kafferosteri) ett antal kolor (näringsvärdet är väl tvivelaktigt) ger jag mig idag ut på långfärd på cykeln!

Vart jag styr kosan visar sig. Långt ska det bli, det har jag bestämt.
När själen är sorgsen och tankarna virvlar i huvudet är det skönt att äntra velocipeden och bara åka dit näsan pekar.

Sommaren, den välsignade sommaren fortsätter. En sån makalös sådan vi haft och har, lite regn senare dagar men det är nyttigt för skogens gula guld, som jag vill ha massor av i höst! Då gäller det att ta på sig kantarellglasögonen och spana i markhöjd! Ett tips, gå aldrig ut och leta svamp när solen vräker ner som värst. Man ser nästan ingen svamp, skuggorna och solen blir för markanta. Nej, knalla ut en gråvädersdag och du ser de självlysande godsakerna, kanske i dunklet under en gran!

En veckas semester återstår av mina 10...Bortskämd är bara förnamnet, trots det tycker jag att sommaren gick så svindlande fort. Jag har hunnit med massor och tänker inte summera sommaren än! Än är vindarna (nästan) ljumna, jag går fortfarande barfota, shorts och linne på, dopp i min badvik i brist på Paradise Beach Homrevet och Sandby på Öland! Grillkvällar, cykelturer, promenader (lögn, jag promenerar sällan) morgonkaffe i bersån och andra mysiga saker.

Och nu lyser solen, cykelkorgen packad med vatten och frukt och så får vi se var jag hamnar!

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thorslynn/Marie

Kock, trebarnsmamma, fyra kissemissars matte, operaälskare, champagne- och pralinfreak, cykelentusiast, resefantast, livsnjutare och Ölands självutnämnde ambassadör och mer därtill. Välkommen in i min kåserivärld! Hopps Du finner den trevlig och värd att lägga lite tid på

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela