thorslynn.blogg.se

Livet! Med allt vad det innebär...

Fredag i juli

Publicerad 2013-07-12 10:21:43 i Allmänt,

Och så var det väl att betrakta som högsommar då. Försommarens dofter som syrén, liljekonvalj och hägg har ersatts av nyslaget hö, gulmåra och sötklöver. Underbart är att vara ute i solen och känna alla dofter flätas samman och omfamna mig!
Jag har i princip bott i dessa trakter i hela mitt liv (med undantag för Örebro och Stockholm i yngre dagar). Ullersätter för mig har varit en av byarna runt sjön och sen har det inte varit mer med det!
När jag flyttade hit för två år sen, började jag "utforska" trakterna runt omkring och blev mycket häpen och glatt överraskad så otroligt vackert det är här!
BIlden jag har idag är tagen i backen vid Sånnaboda, längst ner på Ödebylandet! Jag kunde aldrig drömma om att det var så fantastiskt vackert här! Överhuvudtaget runt sjön är det magiskt!
Tack vare mina oändliga cykelturer har jag upptäckt alla smultronställen!
Idag ser det ut att bli en fantastisk sommardag! Vi packar korgen full med bullar, kaffe, solkräm och brassestolar och åker till "våran" lilla badvik! Bäst att passa på och njut av sommarvädret! Men det har varit betydligt bättre hittills än förra sommaren. I mina somrar lyser alltid solen, men så är det knappast!
Härom morgonen vaknade jag av att Tor for i full fart över himlen, han passade även på att slänga Mjölner precis ovanför Törnelund. Skrällen som uppstod, fick mig att förmodligen kandidera för priset: Snabbast-Ur-Sängen vinner! Det urgrundsdån och våldsamma blixtrandet, var nog bland det värsta jag upplevt! Fönsterrutorna skallrade, huset riste och det fräste ur kontakterna! Då blev undertecknad oerhört rädd, jag brukar annars se på åskan med skräckblandad förtjusning, men nu var det ren skräck! Jag satt mig längst in i trapphuset och där satt jag tills Tor drog bort över himlen igen.
Så solen lyser inte alltid, även om man har det i minnets förklarade skimmer!
Nu går vi ut i sommaren, önskar alla en förträfflig helg och simma lugnt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thorslynn/Marie

Kock, trebarnsmamma, fyra kissemissars matte, operaälskare, champagne- och pralinfreak, cykelentusiast, resefantast, livsnjutare och Ölands självutnämnde ambassadör och mer därtill. Välkommen in i min kåserivärld! Hopps Du finner den trevlig och värd att lägga lite tid på

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela