thorslynn.blogg.se

Livet! Med allt vad det innebär...

Vemod och längtan och glädje

Publicerad 2013-07-22 10:12:50 i Allmänt,

Taltrasten har försvunnit ur lunden utanför mitt fönster, jag hör inte hans sång längre.Göken som gol i väst, har också tystnat. Syrsorna har börjat knirpa, högsommaren står i full blom. Vemodets bubbla stiger i bröstet, ljuva sommartid stanna kvar ännu en stund. Jag vill känna solen mot min panna, vinden i mitt hår och vågornas fras runt mina bara fötter.
Sommaren i år har varit makalös. Förra sommaren minns jag mycket regn och lite cykelturer mellan skurarna. Tänk att det i år skulle bli en så magisk sommar!
Jag har förmånen och vara ledig hela sommaren och njuter i fulla drag (det har jag visserligen också gjort om det regnat, kanske inte lika intensivt)! Vilka dagar! Ljusblåa dagar seglar förbi!
Och trots att jag tycker att sommaren gått så fort, har jag hunnit med massor! Jag har simmat under kristallkronorna på Loka Brunn, champagneminglat på slottet i Örebro, rest till Tyskland med glatt sällskap, besökt slotten Stjernsund, Tidö och Sundby, badat på många olika platser runt sjöarna, cyklat Ödebytrampet och Tjejvättern! Och än är inte sommaren slut!
Nu stundar resan till Öland, älskade ö! Mitt andra hem på jorden! Kan varje väg, varje sten, varje gömd strand! Det skall bli lika underbart som vanligt.
Resorna till Danmark och Turkiet blev stoft och ingenting, då många faktorer satte käppar i hjulen. Mycket sorgligt, men det kommer fler somrar!
Nu hägrar nymalet kaffe med härlig frukost i bersån! Ytterligare en ljusblå dag, ser ut att segla förbi! Jag hoppar på den och njuter i fulla drag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thorslynn/Marie

Kock, trebarnsmamma, fyra kissemissars matte, operaälskare, champagne- och pralinfreak, cykelentusiast, resefantast, livsnjutare och Ölands självutnämnde ambassadör och mer därtill. Välkommen in i min kåserivärld! Hopps Du finner den trevlig och värd att lägga lite tid på

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela